tirsdag 20. oktober 2009

Besøk på Erdal barneskole

Som ny undervisningssjef har jeg et ønske om å besøke alle skolene i Askøy i løpet av høsten og vinteren. I dag var jeg på Erdal barneskole og ble møtt av en engasjert rektor som viste meg rundt i bygningene og på uteområdet. Deretter var det lunsj på personalrommet. Så gikk det slag i slag. Først et møte med alle assistentene, så møte med ledelsen, verneombud og de lokale tillitsvalgte. Og til slutt traff jeg alle lærene samlet til dialog.


Ledelsen og de tillitsvalgte fortalte om utviklingsplan, elev- og foreldremedvirkning, brukerundersøkelsene som er gjennomført, arbeidet i spes.ped.teamene og om SFO. Jeg fikk et godt innrykk i hva skolen er god på og hva som er utfordringene. Her finnes både realisme og fremtidsvyer. Skolen holder på å meisle ut en tydelig profil og egen pedagogisk plattform.

Hensikten med besøksrunden er å etablere kontakt, bli kjent og jeg ønsker å få innblikk i hvordan den enkelte skole driver. I så måte var dagens besøk verdifullt.

Jeg er imponert over det jeg så og fikk høre på Erdal. Det var et tydelig sammensveiset kollegium jeg fikk møte. Trygghet og mot er blant mottoene i et personale som er preget av glød og humør.

Jeg takker rektor Sigmund Gundersen og hans stab for god mottakelse og ser frem til et godt samarbeid med skolen i årene som kommer.


Neste besøk jeg ser frem til er på Kleppe skole 23.10.

Ingen kommentarer: